theatrika.gr

 

Πρόστιμο και να καίει...

Πριν περίπου 4 χρόνια, η μη κυβερνητική οργάνωση Baywatch στην Αγγλία (Bay: ειδικός χώρος στάθμευσης, watch: παρακολουθώ) διαπίστωσε ύστερα από σχετική έρευνα ότι τουλάχιστον 1 στους 5 Βρετανους, που πήγαιναν με το αυτοκίνητό τους για ψώνια σε ένα από τα 4 μεγάλα σουπερμάρκετ της χώρας, στάθμευαν τα αυτοκίνητά τους σε χώρους (bays) που προορίζονταν μόνο για αναπήρους.

Ένα από τα καταστήματα σκέφτηκε να εκθέτει τους παραβάτες, ανακοινώνοντας τον αριθμό της πινακίδας τους από τα μεγάφωνα και αναφέροντας ότι ο ιδιοκτήτης του αυτοκινήτου ''με την απαράδεκτη αυτή ενέργειά του στέρησε από έναν ανάπηρο σύνάνθρωπό μας τη δυνατότητα να σταθμεύσει στο σουπερμάρκετ''. Η ''δημόσια επίπληξη'', δεν έφερε αποτέλεσμα. Ένα άλλο σουπερμάρκετ προσπάθησε να ευαισθητοποιήσει τους παραβάτες με μηνύματα σε γιγαντοαφίσες όπως: ''Δεν είσαι ανάπηρος; Το που παρκάρεις λέει πολλά για το χαρακτήρα σου'', και σε κάθε θέση αναπήρου υπήρχε η ένδειξη ''τεμπέλης'' ή ''αγενής'', για όποιον στάθμευε εκεί. Ούτε κι αυτή η καμπάνια έφερε αποτέλεσμα.

Έτσι εφαρμόστηκε η ύστατη και μόνη αποτελεσματική λύση απ' ότι φάνηκε. Η δουλειά ανατέθηκε σε ειδικό σώμα της αστυνομίας. Τα πρόστιμα ήταν πολύ βαριά, περίπου 800 λίρες και αφαίρεση πινακίδων για ένα χρόνο για όσους έκαναν δύο φορές την ίδια παράβαση. Το πρόβλημα σχεδόν λύθηκε...

 

(Από μια καταχώρηση του Χρήστου Μιχαηλίδη στην Ελευθεροτυπία.) 15/11/2009